Мрієте написати світовий бестселер (ок, хоча б цікаве оповідання), але вам бракує натхнення і мотивації? Сім першокласних письменників через Ростислава Семківа поділяться із вами особистими секретами літературного успіху. Прихопіть записник і ручку!
Агата Крісті
«А хто ж ти, мамо, звісно, – письменниця». Це усвідомлення тотожне чи паралельне прийняттю авторкою своєрідного професійного кодексу, в якому фаховість – це вміння виконувати роботу якісно та вчасно, і це вміння не залежить або не має залежати від зовнішніх обставин. Неодноразово в «Автобіографії» Агата Крісті наголошує на небажанні, неготовності писати той чи інший текст, проте далі говорить про рішучий намір його завершити, обов’язок закінченої роботи та задоволення від виконання поставлених завдань саме всупереч відсутності будь-якого натхнення.
Джордж Орвел
Більшість людей після тридцяти років пише автор, уже не мають особливих амбіцій. У них з’являються типові звички та уподобання, їхні індивідуальності поступово стираються. Лише найактивніші (і саме це – еліта людства) продовжують докладати зусиль, щоб утілити свої плани та прагнення. Їм складно, проте вони рухаються до здійснення намічених цілей. Вони не втомлюються починати все знову й знову. Успішні автори є саме такими.
Рей Бредбері
Не можна писати задля грошей і не варто писати заради визнання високочолою критикою. Ну, так, і те, й те важливе: добре, якщо ваші тексти купують й ви маєте від того прибуток, добре, якщо ваше експериментування зі стилем чи іншими чинниками форми приверне увагу серйозних критиків. Але ці мотивації не можуть домінувати! Тим більше, не слід сподіватися на зиск і визнання надто рано – молодим авторам узагалі краще про таке не думати. Подібні устремління завадять мислити про головне – про любов та ненависть. І тоді нізвідки буде брати вдалі сюжети.
Курт Воннеґут
Давайте читачеві так багато інформації й так швидко, наскільки це можливо. Геть саспенс (невизначеність, тривога)! Читачі повинні настільки добре розуміти, що відбувається у вашій історії, щоб могли закінчити її самостійно, навіть коли останні кілька сторінок з’їдять таргани.
Мілан Кундера
Добрий письменник має пропонувати не побачене, а відчуте. І тоді читач змушений буде уявляти вслід за автором, не матиме іншого виходу, окрім як поставити себе на місце персонажа. Тобто, він читатиме тоді роман не як теологічний або філософський трактат, не як історичну ілюстрацію, а власне як роман: розумітиме, схоплюватиме епоху одразу в її цілісності.
Маріо Варґаса Льйоса
Найголовніша вимога Льйоси до художнього тексту – переконливість. Буквально все в ньому (сюжет, техніка, стиль) повинні працювати на цілісне сприйняття читачем явленого у творі світу. Такий текст має захопити, його неможливо буде затаврувати як неякісний і тоді на думку автора доведеться зважати.
Умберто Еко
Може, хочете бути сонцесяйним інком чи єгипетським фараоном? – наче промовляє Еко. Чи істотою, яка харчується цілими галактиками? А можливо, просто прагнете, щоб ваша невдала любовна пригода закінчилася мажорніше? Нема питань – сядьте і напишіть це. Автор може все. Автор – це і є влада.
Зі створеним світом ви можете зробити все, що завгодно, адже це ваш світ. Те саме і з персонажами, бо це ж ви їх такими створили.
Фото: JC
Статті про книги
Статті про життя
Статті про відомих людей
Цитати з книг
Статті про здоров'я та психологію
Думки людей про різні проблеми й на різні теми
«Громіздкий набір деталей не допоможе зацікавити аудиторію. Деталі повинні бути незвичайними».
Не будет более подходящего дня, чем сегодня!
Цитати Володимира Винниченка про життя, кохання та мудрість
А які плани на це літо у вас?
Правила використання дермароллера в домашніх умовах.
Будьте в курсі нового матеріалу та інших оновлень на сайті!